SpeedAir
obrazek O nas
obrazek Piloci
obrazek Flota
obrazek Zarząd
obrazek Galeria
obrazek Kontakt
obrazek Statut linii
obrazek Regulamin Szkółki
obrazek System VMS
obrazek Rekrutacja
obrazek Dołącz do nas
obrazek Events
Polecamy
Aktualnie online
Gości online: 2
Użytkowników: 0
Zarejestrowanych: 52
Najnowszy: pilotMati
Statut linii
Statut linii SpeedAir:

Statut reguluje zadania oraz strukturę organizacyjną naszej linii.
Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym Pilotem zapraszamy do działu Rekrutacja.

Rangi

Rangi przyznawane są na podstawie zdanego egzaminu teoretycznego oraz nalotu w sieci VATSIM, i tak:

STUDENT - kadet szkółki pilotów SpeedAir

FIRST OFFICER - do 99 godzin nalotu w sieci VATSIM
CAPTAIN - od 100 do 249 godzin nalotu w sieci VATSIM
SENIOR CAPTAIN - powyżej 250 godzin nalotu w sieci VATSIM
Ranga SENIOR CAPTAIN przyznawana jest arbitralnie przez Zarząd linii SpeedAir

Uprawnienia

Student nie jest Pilotem naszej linii. Uczy się pod okiem jednego z naszych Pilotów.

First Officer (Pierwszy oficer) jest pierwszym stopniem w naszej linii. Przyznawany automatycznie po zaliczeniu egzaminu wstępnego do linii. Upoważnia do ubiegania się certyfikaty na samoloty maksymalnie kategorii C oraz na loty po Europie.

Captain (Kapitan), Stopień upoważnia o ubieganie się o uprawnienia na wszystkie typy i kategorie samolotów oraz do lotów na całym świecie.

Senior Captain (Starszy kapitan). Pilot na tym stanowisku nie musi ubiegać się o certyfikaty na dany model samolotu. Może latać czym i gdzie chce.

Certyfikaty na samoloty

Pilot zdobywa certyfikat (Type Raiting) na dany samolot na podstawie zdanego egzaminu teoretycznego oraz praktycznego z danej maszyny (pierwszy TR zdobywa się podczas egzaminu do linii na wybranym przez Pilota modelu).

Obowiązek ubiegania się o certyfikaty na samoloty (TR) znosimy w przypadku lotów z widocznością samolotami zabierającymi maksymalnie 4 pasażerów.

Regulamin dla pilotów SpeedAir
1) Piloci SpeedAir zobowiązani są do przestrzegania regulaminu linii SpeedAir oraz ogólnych zasad sieci VATSIM.
2) Każdy Pilot ma przypisany znak wywoławczy wg wzoru SPExxx, jednak podczas lotów w sieci VATSIM dopuszczamy zmianę części po SPE na dowolną wybraną przez Pilota. Z wyłączeniem znaku wywoławczego przypisanego do innego pilota.
3) Piloci SpeedAir zobowiązani są do rejestrowania swoich lotów poprzez VMS/FDR.
4) Loty muszą odbywać się online w sieci VATSIM. Od tej reguły dopuszcza się wyjątki w uzasadnionych przypadkach.
5) Piloci SpeedAir są zobowiązani do odbycia minimum dwóch lotów w ciągu miesiąca kalendarzowego. Po tym okresie Pilot dostaje ostrzeżenie, po drugim miesiącu nieaktywności zostaje zawieszony, a po trzech miesiącach usunięty z Rostera. Za lot wykonany uznaje się lot zarejestrowany oraz zaakceptowany przez VMS/FDR.
6) Samolot poza jedną z naszych baz może przebywać maksymalnie 7 dni. Wyjątkiem jest lot wieloetapowy, w którym jeden odcinek odbywa się co najmniej raz na tydzień. Nasze bazy znajdują się w EPKK, EPWA, EPGD, EPKT, EGKK oraz KJFK.
7) Pilot honorowy - specjalne stanowisko dla Pilotów zasłużonych dla życia linii przyznawane przez zarząd przez większość 2/3 głosów.
8) Zarząd linii SpeedAir zastrzega sobie możliwość zawieszenia czasowego lub trwałego usunięcia danego pilota z Rosteru Pilotów jeżeli nie będzie on przestrzegał regulaminu lub działał na szkodę firmy.
9) W SpeedAir obowiązują następujące minima operacyjne (RVR):
(podejście kat. III dozwolone tylko dla Rangi SENIOR CAPTAIN, w w/w randze obowiązują wartości podane na mapach podejść.)

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Skracanie STAR
XPlane 11 - pierwsze...
Spotkanie liniowe w ...
Sprzedam X-Plane 10 ...
2012.10.12 | UR-8200...
Najciekawsze tematy
Nowe samoloty, no... [212]
Malowania [172]
Live ATC

Live - Flight Radar
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19 październik 2017 09:56
Zacząłem prace na malunkiem i trzeba co jakis czas sprawdzic jak to wyglada - czy wszystko pasuje do siebie. Niestety niemam juz FSX

19 październik 2017 09:55
Jak juz Darek napisał ze jest nowa maszyna. to ja poszukuje testera który posiada ten samolot i fsx

19 październik 2017 00:34
Boeing B787-800 dotarł już do naszej bazy na Okęciu. Jeszcze tylko malowanie i będziemy mogli oddać go w ręce Pilotów (o czym poinformuje nadworny lakiernik - Krzysztof) Grin

18 październik 2017 15:22
Blokada zdjęta. Kilka innych również.

13 październik 2017 21:54
Tylko że Michale zostawiłeś na nim blokade...

TeamSpeak
Statystyki odwiedzin
City page theme style by Frosty Orginal theme by Si-Fuion