Polecamy |
|
|
Aktualnie online |
|
Gości online: 1
Użytkowników: 0
Zarejestrowanych: 59
Najnowszy: Adamhab
|
|
Flota SpeedAir |
|
ATR 72-500 x2 SP-QQO, SP-TYF |

|
- Długość - 27,16 m
- Rozpiętość skrzydeł - 27,06 m
- Sucha masa operacyjna - 13 500 kg
- Maksymalna masa startowa - 22 500 kg
- Zasięg - 810 nm/1500 km
- Prędkość przelotowa - 276 kts/511 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 7 000 kg
- Liczba pasażerów - 68
|
ATR 72 pasażerski samolot turbośmigłowy, produkowany przez włosko-francuskie przedsiębiorstwo lotnicze ATR (wł.: Aerei da Trasporto Regionale, franc.: Avions de Transport Régional). ATR 72 to metalowy, pasażerski górnopłat z dwoma turbośmigłowymi silnikami Pratt & Whitney Canada PW127F/M o mocy 5500 KM (2 x 2750 KM)i niskopoziomowym podwoziem.
|
De Havilland DHC-8-400 x3 SP-WAR, SP-KRK, SP-GDN |

|
- Długość - 32,81 m
- Rozpiętość skrzydeł - 28,40 m
- Sucha masa operacyjna - 25 850 kg
- Maksymalna masa startowa - 29 260 kg
- Zasięg - 2522 km
- Prędkość przelotowa - 667 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 2,136 kg
- Liczba pasażerów - 80
|
Bombardier Q400 NextGen to nowoczesny samolot turbośmigłowy. Napędzają go dwa silniki Pratt & Whitney PW150A. Kabina pasażerska została dodatkowo wyciszona i w zależności od konfiguracji pomieści na pokładzie od 68 do 80 pasażerów.
|

|
- Długość 31.44 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34.10 m
- Sucha masa operacyjna - 38 818 kg kg
- Maksymalna masa startowa - 68 000 kg
- Zasięg - 3 850 nm/7 130 km
- Prędkość przelotowa - 440 kts/814 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 15 682 kg
- Liczba pasażerów - 107
|
Airbus rozpoczął prace nad tym modelem w 1999 roku. Pierwszy prototyp, wyposażony w dwa silniki Pratt and Whitney PW6000 wzbił się w powietrze w styczniu 2002 roku. Później wyposażany był w silniki CFM o ciągu 96-106 kN. Pierwszy lot komercyjny odbył się w lipcu 2003 roku. Airbus A318 jest najmniejszym samolotem pasażerskim produkowanym przez firme Airbus z Tuluzy.
|
Airbus A320 x4 SP-GWV, SP-DTO, SP-KQB, SP-DTB |

|
- Długość - 37,57 m
- Rozpiętość skrzydeł - 33,91 m
- Sucha masa operacyjna - 41 244 kg
- Maksymalna masa startowa - 77 000 kg
- Zasięg - 3700 nm/ 6852 km
- Prędkość przelotowa - 487 kts/901 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 19 256 kg
- Liczba pasażerów - 150
|
Airbus A320 to pasażerski samolot średniego zasięgu który jako pierwszy został wyposażony w cyfrowy układ sterowania lotem fly-by-wire. Samolot ten został oblatany 22 lutego 1987, a rok później 28 marca 1988 odbył swój pierwszy lot komercyjny w barwach Air France. Airbus A320 jest bazowym modelem samolotów A318, A319 i A321. Samolot ten jest bezpośrednią odpowiedzią europejskiego producenta na amerykańskiego Boeinga 737.
|

|
- Długość - 44,51 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34,10 m
- Sucha masa operacyjna - 46 856 kg
- Maksymalna masa startowa - 93 000 kg
- Zasięg - 3900 nm/7222 km
- Prędkość przelotowa - 470 kts/870 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 26 944 kg
- Liczba pasażerów - 185
|
Samolot pasażerski średniego zasięgu produkowany przez europejskie konsorcjum Airbus z Tuluzy. Airbus A321 jest największym z serii maszyn Airbus A320 Family.Jest równiż bezpośrednim konkurentem dla amerykańskiego Boeinga 737-900 i 900ER
|
Boeing 737 - 400 x2 SP-KOG, SP_KOH |

|
- Długość - 36,45 m
- Rozpiętość skrzydeł - 28,88 m
- Sucha masa operacyjna - 33 643 kg
- Maksymalna masa startowa - 68 039 kg
- Zasięg - 2 680 nm/4963 km
- Prędkość przelotowa - 440 kts/814 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 5 000 kg
- Liczba pasażerów - 146
|
Rodzina samolotów 737 należy do najpopularniejszy na świecie wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, produkowany w wielu wersjach od 1967 roku, przez firmę Boeing w Stanach Zjednoczonych. Wersja 400 należąca do podgrupy Classic była produkowana w latach 1983-2000.
|

|
- Długość - 31,01 m
- Rozpiętość skrzydeł - 28,88 m
- Sucha masa operacyjna - 31 983 kg
- Maksymalna masa startowa - 60 555 kg
- Zasięg - 2 400 nm/4444 km
- Prędkość przelotowa - 492 kts/911 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 4 471 kg
- Liczba pasażerów - 122
|
Boening 737-500 posiada zasięg optymalny do lotów międzynarodowych – kontynentalnych. Posiada parametry lotu, które na standardowych dystansach zapewniają szybka podróż. Ze względu na swoje gabaryty oraz zastosowane systemy jest dość odporny na turbulencje.
|

|
- Długość - 31,20 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34,32 m
- Sucha masa operacyjna - 36 378 kg
- Maksymalna masa startowa - 65 544 kg
- Zasięg - 4 200 nm/7778 km
- Prędkość przelotowa - 455 kts/842 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 15 558 kg
- Liczba pasażerów - 110
|
Wraz z wersjami 737-700 i 737-800, model 737-600 był jednym z pierwotnie oferowanych trzech wariantów odmiany 737 Next Generation. Model 737-600 zastąpił model 737-500. Obecnie nie jest już produkowany, głównie ze względu na małą ekonomiczność. Jego silniki zużywały tyle paliwa, co większe 737-800 i 737-700, a zabierał mniej pasażerów.
|
Boeing 737-700 x2 SP-TTP, SP-RCJ |

|
- Długość - 33,60 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34,32 m
- Sucha masa operacyjna - 37 648 kg
- Maksymalna masa startowa - 70 080 kg
- Zasięg - 4 000 nm/7408 km
- Prędkość przelotowa - 460 kts/851 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 17 554 kg
- Liczba pasażerów - 126
|
Pierwszy egzemplarz maszyny nowej generacji – Boeing 737 "Next-Generation", wstępnie oznaczony jako Boeing 737-300X, ukończono 8 grudnia 1996, a oblatano 9 lutego 1997. Mieści 126 pasażerów w dwuklasowej konfiguracji. Samolot ten jest odpowiedzią Boeinga na europejskiego Airbusa A319
|
Boeing 737-800 x9 SP-MEH, SP-GAC, SP-KTA, SP-QPU, SP-SDH, SP-SXG, SP-UCK, SP-WGR, SP-UCM |

|
- Długość - 39,47 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34,32 m
- Sucha masa operacyjna - 41 413 kg
- Maksymalna masa startowa - 79 016 kg
- Zasięg - 5 500 nm/10 186 km
- Prędkość przelotowa - 453 kts/838 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 21 319 kg
- Liczba pasażerów - 160
|
Najpopularniejszy model ze wszystkich 737 Next Generation.
|

|
- Długość - 42,11 m
- Rozpiętość skrzydeł - 34,32 m
- Sucha masa operacyjna - 44 676 kg
- Maksymalna masa startowa - 85 139 kg
- Zasięg - 5 400 nm/10 000 km
- Prędkość przelotowa - 460 kts/851 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 23 045 kg
- Liczba pasażerów - 180
|
Pierwszy lot modelu 737-900 odbył się 3 sierpnia 2000, a na rynek trafił po raz pierwszy 15 maja 2001 (do linii lotniczej Alaska Airlines). Model 737-900 znacznie różni się od wczesnych modeli pokoleń Original (modele 737-100 i 737-200) i Classic (modele 737-300, 737-400 i 737-500). Jest większy, zabiera na pokład więcej pasażerów, ma większą maksymalna masę startową, jest bardziej wydajny, może latać na większych wysokościach, a co najważniejsze, ma o wiele dłuższy zasięg
|
Boeing 747 - 400 x1 SP-WQK, |

|
- Długość - 70,67 m
- Rozpiętość skrzydeł - 64,44 m
- Sucha masa operacyjna - 184 567 kg
- Maksymalna masa startowa - 412 770 kg
- Zasięg - 9 100 nm/16 853 km
- Prędkość przelotowa - 492 kts/911 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 35 031 kg
- Liczba pasażerów - 416
|
Samolot pasażerski szerokokadłubowy dalekiego zasięgu, produkowany przez Boeing Company, potocznie nazywany Jumbo Jet – ustępując Airbusowi A380 i An-225 jest jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie. Pierwszy lot Boeinga 747 odbył się 9 lutego 1969 roku, a wprowadzony został do służby w 1970 na amerykańskich liniach Pan Am. Do 2006 wyprodukowano 1375 sztuk tego samolotu we wszystkich wersjach.
|

|
- Długość - 47,32m
- Rozpiętość skrzydeł - 38,05m
- Sucha masa operacyjna - 51 700 kg
- Maksymalna masa startowa - 116 100 kg
- Zasięg - 4 900 nm/9 074 km
- Prędkość przelotowa - 462 kts/855 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 39 000 kg
- Liczba pasażerów - 0
|
Samolot pasażerski, wąskokadłubowy, dalekiego zasięgu, produkowany przez firmę Boeing w USA, wprowadzony do eksploatacji w roku 1983. Dzięki wydłużeniu ETOPS do 180min chętnie wykorzystywany na trasach atlantyckich.
|
Boeing 757-200F x1 SP-BMY |

|
- Długość - 47,32m
- Rozpiętość skrzydeł - 38,05m
- Sucha masa operacyjna - 51 700 kg
- Maksymalna masa startowa - 116 100 kg
- Zasięg - 4 900 nm/9 074 km
- Prędkość przelotowa - 462 kts/855 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 39 000 kg
- Liczba pasażerów - 0
|
W końcowym okresie produkcji samolotu 757-200 powstała odmiana do przewozu frachtu, ze zmienionym nieco kadłubem, pozbawiona okien pod oznaczeniem 757-200F.
|

|
- Długość - 47,32m
- Rozpiętość skrzydeł - 38,05m
- Sucha masa operacyjna - 64 330 kg
- Maksymalna masa startowa - 122 470 kg
- Zasięg - 4 250 nm/7 871 km
- Prędkość przelotowa - 462 kts/851 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 30 930 kg
- Liczba pasażerów - 243
|
Samolot pasażerski, wąskokadłubowy, dalekiego zasięgu, produkowany przez firmę Boeing w USA, wprowadzony do eksploatacji w roku 1983. Wykorzystywany przede wszystkim na trasach kontynentalnych, rzadziej na trasach transatlantyckich. W modelu 757 zostawiono mechaniczne układy sterowania, wprowadzono jednak kilka monitorów, prezentujących najważniejsze dane. Został on opracowany prawie równocześnie z modelem Boeing 767, dlatego szkolenie pilotów latających na tych maszynach jest prawie takie samo.
|
Boeing 767-300ER x2 SP-WQJ, SP-SXH |

|
- Długość - 54,9m
- Rozpiętość skrzydeł - 47,6 m
- Sucha masa operacyjna - 90 011 kg
- Maksymalna masa startowa - 186 880 kg
- Zasięg - 7 100 nm/13 149 km
- Prędkość przelotowa - 465 kts/861 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 43 799 kg
- Liczba pasażerów - 269
|
Prace nad najmniejszym szerokokadłubowym odrzutowcem B767 rozpoczęły się w 1978 roku równolegle z pracami nad wąskokadłubowym Boeing 757. Obydwa samoloty wykorzystują identyczny pulpit sterowniczy i wiele systemów. Pierwszy lot tej maszyny odbył się 30 stycznia 1986, zaś do służby Boeing B767-300 wszedł we wrześniu tego samego roku. Podobnie jak w przypadku wersji 200 opracowano również odmianę długodystansową ER, która rozpoczęła służbę w 1989. Właśnie modele ER mamy w naszej flocie..
|
Boeing 777-200 x2 SP-SXF, SP-UCL |

|
- Długość - 63,7m
- Rozpiętość skrzydeł - 64,8 m
- Sucha masa operacyjna - 145 149 kg
- Maksymalna masa startowa - 347 184 kg
- Zasięg - 9 380 nm/17 370 km
- Prędkość przelotowa - 490 kts/905 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 63 957 kg
- Liczba pasażerów - 440
|
Boeing 777-200LR ("LR" – Longer Range - ang. Dłuższy Zasięg). Gdy wszedł do służby w 2006 roku stał się samolotem pasażerskim o najdłuższym zasięgu na świecie. Boeing nazwał ten samolot Worldliner, w celu podkreślenia jego zdolności do dotarcia prawie do wszystkich lotnisk na świecie. Zasięg ponad 17 tysięcy kilometów.
|
Boeing 777-300ER x1 SP-KBO |

|
- Długość - 73,9m
- Rozpiętość skrzydeł - 64,8 m
- Sucha masa operacyjna - 167 830 kg
- Maksymalna masa startowa - 351 534 kg
- Zasięg - 7 930 nm/14 685 km
- Prędkość przelotowa - 490 kts/905 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 69 853 kg
- Liczba pasażerów - 550
|
Dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot pasażerski. Jest to największy na świecie samolot dwusilnikowy. Maszyna, rozwijana przy udziale ośmiu linii lotniczych, została zaprojektowana, aby zastąpić starsze szerokokadłubowe odrzutowce i uzupełnić lukę w ofercie pomiędzy modelami 767 i 747. Jako pierwszy samolot firmy Boeing, Worldliner został wyposażony w elektroniczny system sterowania statkiem powietrznym (ang. Fly-by-wire).
|
Boeing 777 Freighter x1 SP-CCA |

|
- Długość - 63,7m
- Rozpiętość skrzydeł - 64,8 m
- Sucha masa operacyjna - 144 379 kg
- Maksymalna masa startowa - 347 815 kg
- Zasięg - 4 885 nm/9 045 km
- Prędkość przelotowa - 490 kts/905 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 103 736 kg
|
Boeing 777 Freighter Dzieli swoje rozwiązania z -200LR, takie jak poszycie, silniki i zbiorniki paliwa. Jego maksymalna ładowność wynosi 103 000 kg i jest zbliżona do 747-200F (110 000 kg).
|
Embraer ERJ-145LR x1 SP-VSW |

|
- Długość - 28,45 m
- Rozpiętość skrzydeł - 20,04 m
- Sucha masa operacyjna - 12 110 kg
- Maksymalna masa startowa - 21 999 kg
- Zasięg - 1 550 nm/2 873 km
- Prędkość przelotowa - 450 kts/833 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 7 297 kg
- Liczba pasażerów - 50
|
Typ regionalnego odrzutowego samolotu pasażerskiego brazylijskiej firmy Embraer, również dostosowany dla potrzeb lotnictwa wojskowego. Pierwszy egzemplarz wyprodukowano i oblatano w Brazylii 11 sierpnia 1995.
|
Embraer E175 x4 SP-YHQ, SP-ZEL, SP-ZEM, SP-ZMU |

|
- Długość - 31,68m/103 ft 11 in
- Rozpiętość skrzydeł - 26,00m/85 ft 4 in
- Sucha masa operacyjna - 21 810 kg
- Maksymalna masa startowa - 37 500 kg
- Zasięg - 2 000 nm/3 704 km
- Prędkość przelotowa - 460 kts/851 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 2 650 kg
- Liczba pasażerów - 78
|
Samolot pasażerski brazylijskiej firmy Embraer. Je
leftstrongtbody/strong - 64,44 m1 - 112 945 kg/images/linia.gifst to wąskokadłubowy, regionalny odrzutowiec – nieznacznie wydłużona wersja Embraera 170, zabierająca na pokład 78 pasażerów..
HUB Kraków EPKK - SP-ZEL
HUB Warszawa EPWA - SP-ZEM
HUB Shannon EINN - SP-ZMU
HUB Nowy Jork KJFK - SP-YHQ
|

|
- Długość - 36,24m/118 ft 11 in
- Rozpiętość skrzydeł - 28,72m/94 ft 3 in
- Sucha masa operacyjna - 27 720 kg
- Maksymalna masa startowa - 47 790 kg
- Zasięg - 2 400 nm/4 444 km
- Prędkość przelotowa - 481 kts/890 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 3 500 kg
- Liczba pasażerów - 94
|
Brazylijski samolot pasażerski średniego zasięgu z dwoma silnikami odrzutowymi w podskrzydłowych gondolach. Samolot oblatano w marcu 2004 roku.
HUB Kraków EPKK - SP-HYP
|
McDonnell Douglas MD-11 x1 SP-DAU |

|
- Długość - 58,65m/192 ft 5 in
- Rozpiętość skrzydeł - 51,66m/169 ft 6 in
- Sucha masa operacyjna - 128 808 kg
- Maksymalna masa startowa - 273 294 kg
- Zasięg - 7 630 nm/14 130 km
- Prędkość przelotowa - 510 kts/944 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 52 632 kg
- Liczba pasażerów - 323
|
Trzysilnikowy szerokokadłubowiec średniego i dalekiego zasiegu. Był produkowany przez amerykańską firmę McDonnell-Douglas, a później przez Boeinga po wchłonięciu przez niego pierwszego producenta. Posiada dwa silniki zamontowane pod skrzydłami oraz jeden pod statecznikiem pionowym.
Jest to samolot oparty o model DC-10, jednak posiada pewne ulepszenia: jest dłuższy, ma większą rozpiętość skrzydeł, posiada tzw. winglety (zagięcia końcówek skrzydeł), oraz nowe silniki. MD-11 posiada tzw. szklany kokpit – nowoczesny kokpit, na którym wskazania przyrządów są wyświetlane na 6 ekranach telewizyjnych CRT.
Projekt MD-11 rozpoczął się 30 grudnia 1986 roku. Swój pierwszy lot wykonał 10 stycznia 1990 roku. .
HUB Shannon EINN - SP-DAU
|
McDonnell Douglas MD-11F x1 SP-CLM |

|
- Długość - 58,65m/192 ft 5 in
- Rozpiętość skrzydeł - 51,66m/169 ft 6 in
- Sucha masa operacyjna - 112 748 kg
- Maksymalna masa startowa - 273 294 kg
- Zasięg - 8 150 nm/15 093 km
- Prędkość przelotowa - 512 kts/948 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 91 962 kg
- Liczba pasażerów - 0
|
Projekt MD-11 rozpoczął się 30 grudnia 1986 roku. Swój pierwszy lot wykonał 10 stycznia 1990 roku. Pierwszą linią, która zamówiła MD-11 był fiński Finnair. Następnie amerykański FedEx, niemiecka Lufthansa Cargo, amerykański UPS oraz holenderski KLM. Ostatni MD-11 dostarczony został 22 lutego 2001 roku do Lufthansa Cargo. Ostatecznie sprzedanych zostało 200 sztuk. Obecnie MD-11 wypierane są przez Boeingi 777 oraz Airbusy A330/A340.
HUB Kraków EPKK - SP-CLM
|
McDonnell Douglas MD-88 x1 SP-EUL |

|
- Długość - 45,01m/147 ft 8 in
- Rozpiętość skrzydeł - 32,82m/107 ft 8 in
- Sucha masa operacyjna - 35 369kg
- Maksymalna masa startowa - 67 812 kg
- Zasięg - 2 750 nm/5 093 km
- Prędkość przelotowa - 440 kts/814 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 19 969 kg
- Liczba pasażerów - 152
|
Wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, produkowanych w latach 1979 - 1999, przez firmę McDonnell Douglas. Są to ulepszone wersja samolotu DC9, bliźniaka serii MD-90.
HUB Warszawa EPWA - SP-EUL
|
Cessna Citation X x1 SP-EUK |

|
- Długość - 22,05m/147 ft 8 in
- Rozpiętość skrzydeł - 19,38m/63 ft 7 in
- Sucha masa operacyjna - 9 843 kg
- Maksymalna masa startowa - 16 375 kg
- Zasięg - 3 070 nm/5 685 km
- Prędkość przelotowa - 504 kts/933 km/h
- Przestrzeń ładunkowa - 617 kg
- Liczba pasażerów - 12
|
Cessna Citation X - to samolot biznesowy średniego zasięgu. Citation X osiąga prędkość maksymalną 0,92 macha (1002,8) km/h. Citation X jest jednym z największych modeli firmy Cessna.
HUB Warszawa EPWA - SP-EUK
|

|
- Długość - 28.55 m
- Rozpiętość skrzydeł - 26.34 m
- Sucha masa operacyjna - 24 600 kg
- Maksymalna masa startowa - 42 185 kg
- Zasięg - 2 531 km
- Prędkość przelotowa - 890 km/h/h
- Przestrzeń ładunkowa - 8 075 kg
- Liczba pasażerów - 85
|
Avro RJ to zmodyfikowana wersja brytyjskiego odrzutowca regionalnego British Aerospace BAe 146. Pierwszy lot tego typu odbył się w 1981 r., a produkcja została zakończona w 2001 r. Łącznie powstało niemal 400 sztuk. BAE 146/Avro RJ był najlepiej sprzedającym się brytyjskim samolotem pasażerskim w historii.
HUB Warszawa EPWA - SP-KQT
|
|
|
Live ATC |
|
|
Live - Flight Radar |
|
|
Shoutbox |
|
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
|
|