SpeedAir
obrazek O nas
obrazek Piloci
obrazek Flota
obrazek Zarząd
obrazek Galeria
obrazek Kontakt
obrazek Statut linii
obrazek Regulamin Szkółki
obrazek System VMS
obrazek Rekrutacja
obrazek Dołącz do nas
obrazek Events
Polecamy
Aktualnie online
Gości online: 4
Użytkowników: 0
Zarejestrowanych: 57
Najnowszy: krzylisz
Zobacz temat
SpeedAir » SpeedAir » Flota
Minimalna i zalecana ilość paliwa

Drukuj temat

 19-04-2018 13:40:53 Minimalna i zalecana ilość paliwa
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1016
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 35
Na życzenie Piotra zbieram informacje na temat minimalnej oraz zalecanej ilości paliwa po lądowaniu dla wszystkich typów samolotów naszej floty. Jeżeli ktoś posiada takie informacje dla konkretnych modeli to proszę o info w tym temacie (najlepiej ze źródłem). Dziękuje.
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
 20-04-2018 13:54:43 RE: Minimalna i zalecana ilość paliwa | Edytowane przez Darek  20-04-2018 13:57:55
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1016
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 35
Dla dwóch najpopularniejszych samolotów przedstawia się to tak:

B737 - 800
Godzina lotu 2187 kg
Minimalna ilość paliwa aby działał system pomp hydraulicznych 1520 kg

(Minimum of 760kg fuel required in respective tank for hydraulic pump operation.)

http://www.b737.o...ations.htm

Wcześniej komuś tłumaczyłem że musi być 760kg ale po poprawnym przetłumaczeniu powyższego zdania wynika że chodzi o poszczególny zbiornik a że głownie używa się dwóch bocznych stąd ta wartość musi zostać podwojona.

Tylko się zastanawiam czy jeżeli minimum mamy 1520 kg plus godzina lotu 2187 kg to czy 3707 kg nie powinna być wartością zalecaną do lądowania?

Godzina lotu
B733 - 2250 kg
B734 - 2377 kg
B735 - 2100 kg

B736 - 1932 kg
B737 - 2070 kg
B738 - 2187 kg
B739ER - 2300 kg

http://www.b737.o...tailed.htm

A320
Godzina lotu 2250 kg
Minimalne pożądane paliwo do lądowania 720 litrów

http://www.satavi...ATIONS.PDF
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
 22-04-2018 09:20:55 RE: Minimalna i zalecana ilość paliwa
Michal Kotwicki
Użytkownik

Postów: 7
Data rejestracji: 19.09.15

Poziom ostrzeżeń 0
Rozumiem, że te wartości są podane przy zerowym wietrze, standardowym ciśnieniu i maksymalnej wadze. Każdy lot to inne wartości spalania, jeżeli lecimy pustym samolotem z wiatrem 80 węzłów w plecy, to się będzie troszeczkę inaczej liczyło Wink
Co do minimów i pomp, tyczy się to elektrycznych pomp hydraulicznych, które zwyczajnie są chłodzone paliwem, nie jest tak, że nie działają, mogę się przegrzać, tyczy się to operacji na ziemi, więc należy je wyłączyć, w powietrzu nie ma zastosowania. Prawie 4 tony zapasowego paliwa dla 737 jest wartością kompletnie absurdalną. Wiem, że jesteśmy bogatą firmą, ale to jest przepalanie pieniędzy. Przy maksymalnie załadowanym samolocie, z tą ilością paliwa w baku, byśmy musieli lądować na granicy maksymalnej wagi do lądowania. Ogólnie zasady są takie, że na zapasowym musi być 1100 kg, jeżeli wychodzi z obliczeń mniej zgłaszamy emergency i mamy pierwszeństwo do lądowania. Tak jak było wcześniej, czyli 2500 kg rezerwy jest optymalnie
 
Nieobecny
 24-04-2018 17:26:03 RE: Minimalna i zalecana ilość paliwa
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1016
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 35
Wartości prze zemnie przedstawione to wartości uśrednione. Też wydaje mi się z prawie 4 tony to stanowczo za dużo ale podałem tą liczbę bo wychodzi mi ona z logicznego rozumowania powyższych zapisów.

Proszę o pomoc w skompletowaniu kolejnych minimów dla innych modeli samolotów.
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
Przeskocz do forum:
City page theme style by Frosty Orginal theme by Si-Fuion